Totaal aantal pageviews

zaterdag 29 december 2012

Gebreid theemutsje

Ik heb een poppenhuis waar al mijn gebreide dieren in wonen. Binnenkort zal ik van dit huis wat foto's laten zien.In dit huis staat dit theepotje met
een cottage theemuts. Mijn patroon van deze
theemuts is al een keer gepubliceerd in Mini Virus.
Maar voor de mensen die dit patroon niet hebben
plaats ik het hieronder.Het theemutsje is 3cm breed en 2.5cm hoog.

Breipatroon cottage theemuts.
Benodigdheden Venne garen in de kleur ecru donkergrijs en lichtbruin . breinaaldjes 0.8mm.
Restjes dmc zijde in de kleur rood rose groen en zwart.
Muur 2x ecru  zet 44 st op en brei 20 nld gerstenkorrel *1 st recht 1st averecht* herh van * tot*.
Dak 2x bruin zet 46 st op nld 1 tm 4 recht. Nld 5 1 recht 2 recht samenbr tot de laatste 3 st.
Nld 6 recht. herhaal nld 5 en 6  8x. Kant de st af.Deur grijs zet 6 st op en brei 12 nld recht. Kant de st af. Schoorsteen ecru zet 5 st op en brei 12 nld recht. Kant de st af.
Afwerking vouw de schoorsteen dubbel en naai deze dicht.
Leg de goede kant van de muren op elkaar en sluit de zij naadjes.Keer om.
Leg de goede kant van het dak op elkaar en sluit de bovennaad. Keer het dak om.
Naai het dak met een klein steekje op de theemuts vast.
Naai de schoorsteen rechts op het dak vast.Naai de deur op het midden .
Borduur tenslotte met een draadje dmc de klimroos met een donkergroen stiksteekje en de roosjes
met rood en donkerrose in een frans knoopje. Borduur de ramen met groen in een stiksteekje.
Borduurin het midden van de ramen een zwart kruisje. Borduur op de deur een deurknopje in zwart met een frans knoopje.  Groetjes Annemarie.